Fonus

Okej..

Idag har vi varit till Fonus för att bestämma kista, musik, blommor och lite annat. Det var jobbigt, och jag behövde inte följa med om jag inte ville. Men när mamma fråga mig så kände jag att jag måste, jag ville. Jag vill vara med och göra det finaste för mormor, och vara med henne till det sista. Det kom en och annan tår när vi satt där inne också, inte bara från mig, även de andra i rummet grät. För mig brast det när min mamma och mina mostrar sa att jag fick mormors smycken och klocka som hon hade på sig när dom hitta henne. De smyckena och den klockan.. Det är det som hon alltid bar, de smycken som hon aldrig bytte ut. Och klockan, klockan som alltid satt "upp och ner".
Ni förstår, min mormor hade allrtid förmågan att ha klockan sittande lite lösaktigt, så den gled alltid runt handleden och uret hamnade då på fel sida handleden. Det är en av de småsaker som jag kommer minnas bäst från henne, för så har hon alltid haft klockorna.


Andra småsaker som jag kommer minnas, egentligen inget märkvärdigt och kanske töntigt som vissa kommer tänka.. Det var när jag var liten. Jag tyckte nämligen inte om löskokta ägg, iaf inte den lösa och rinnande gulan som blev då, och min mormor lyckades aldrig göra hårdkokta.. Så hon åt alltid upp min äggula, kanske töntigt, men det är såna minnen jag har kvar.


Jag önskar bara att det var som förr, när jag var liten.. Jag var alltid hos mormor varje sommar i husvagnen, vi satt och spelade kort, var ner och bada.. Eller ja, mormor bada aldrig men hon följde alltid med mig. Eller när hon alltid gjorde plättar när jag var där, för hon visste att jag älskade det.


Min mormor var sån att hon älskade att skämma bort sina barnbarn, speciellt mig.. För jag var den som var mest hos henne. Jag älskade min mormor och jag trivdes jättebra i hennes sällskap, vilket hon satt och sticka ute i förtältet eller satt och spelade kort med mig.


Hoppas du har det bättre nu mormor, du kommer alltid finnas med mig.

 Älskar dig <3


Kommentarer
Postat av: Frida

:(

2008-09-12 @ 18:34:50
URL: http://fraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0