Svår tid

För en vecka sen idag så var begravningen för mormor. Jag kan inte fatta att hon är borta :'(
Begravningen var fruktansvärt jobbig, något av de jobbigaste studerna i mitt liv. Hon betydde så mycket för mig, och det gör hon iofs fortfarande. Hon kommer alltid vara med mig och kommer alltid vara en del av mig, hon är en person man aldrig kommer att glömma eller sluta älska. En av de finaste och snällaste personerna på denna jord, trots de poblem hon hade.

Igår var min mamma, hennes syskon och deras gubbar iväg och städade ur mormors lägenhet. Jag ville följa med, men mamma trodde inte att jag skulle orka det. Och jag förstår henne. Mamma vet hur mycket mormor betydde för mig, hon visste att det skulle bli jobbigt att gå igenom alla hennes saker.
Igår när dom kom hem säger Ulf att det var massa saker i min bil som jag jättegärna fick plocka in när jag vaknade idag, vilket jag också gjorde. Det var massa saker från mormor, allt från fotografier till hennes dammsugare. Mycket av det jag bar in från min bil fick mig att tänka på speciella tillfällen när jag var hos mormor. Vad vi brukade göra, vilka spel vi brukade spela och vad hon brukade laga för mat till mig. Oftast gjorde hon plättar eller torsk i äggsås, hon visste precis vad jag tyckte mest om :)

Så nu har jag bärt in alla sakerna och snart ska jag göra om lite i mitt rum. Jag fick nämligen mormors gamla tv-bänk(den är inte så gammal egentligen) för jag har ingen själv. Därför ska jag snart försöka placera in den någonstans i det här rummet, utan att den är i vägen för något annat. Vilket jag tror kommer vara omöjligt :/

Menmen, hoppas på det bästa.

Btw, jag undrar också vad ni tycker. Jag ska nämligen börja jobba som Aupair, men jag vet inte vilket land/familj jag ska välja. Jag står i val och kval mellan två familjer, en i Norge och en i Luxemburg. Vart tycker ni att jag ska åka?
Båda familjerna verkar jättebra och jättesnälla så jag har ingen aning om vad jag ska göra :/ Hjälp, snälla? (A)

Break //Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0