Bryssel.

Nu ligger jag i min säng med datorn i knät och försöker fundera ut vad jag ska hitta på med Sara när hon kommer hit över helgen. Tänkte försöka ta med henne på bio en dag i alla fall. Då får hon se på stor biograf, istället för dom där små fjuttiga hemma i Karlstad, haha.

Idag har varit en varm, rolig, spännande och tröttsam dag. Jag och Emma har nämligen varit i Bryssel, Belgien, över dagen. Första gången för båda att besöka den staden. Först såg vi inte mycket, men efter lite promenad från tågstationen hitta vi shoppinggatan. Eller ja, turist- och shoppinggatan.
Vi gick runt lite och försökte hitta vägen till "Grand Place". Efter lite yrande hittade vi det, fint och stort. Mycket folk var det och mycket mycket fint väder. Solen sken och det var minst 27 grader i solen, och då menar jag Minst.
Efter vi tagit lite kort gick vi till en grekisk resturang och åt mat. Grillad lax med bearneisesås och pommes frites, mycket gott. Trevlig personal.
När maten var avklarad gick vi till en helt underbar fin och mysig butik. Kakor, kola, klubbor och karlameler innhöll den. Och dom hade byggt upp den på det finaste sättet. Alltså innuti butiken. Det var så himla mysigt och fint. Och goda kakor fick vi provsmaka på, hihi.
Därefter gick vi runt och kollade lite, var in i någon kryka och kollade lite. Vi gick förbi en skobutik och det var REA på ALLT! Paradiset. Emma kom hem med två par nya skor och jag själv kom hem med tre par nya skor. Billigt och bra. Är man i bryssel så är man. En palestinasjal köpte jag också.
Det var dagen i Bryssel. Tågresan innhöll mestadels kortspelande, haha.

Väl hemma i Luxemburg mötte vi Sofie och vi gick till Quick och tölade ett bra tag och allt och ingenting. Härlig dag!

Men nu är jag grymt sliten och trött, ska sova snart. Ska ju nämligen möta Sara imorgon. Yay! 11.20 ska jag möta upp henne i Gare. Hoppas att hon hittar från flyget till bussen bara i Hahn, haha.

Nej, nu blir det ett avsnitt av Brottskod: Försvunnen och sen sova.

CiaoCiao


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillade du stan då? ^^

2009-04-16 @ 19:24:30
Postat av: Sofie

Sandraaa, trist att du inte var med på donken idag! Ska vi ses i veckan, ons kanske? :)



Nu ska jag bädda ner mig i sängen med pringles och en film, mys!



Puss!

2009-04-26 @ 20:59:17
URL: http://isofieshuvud.blogg.se/
Postat av: Sofie

btw, UPPDATERA!

2009-04-26 @ 20:59:41
URL: http://isofieshuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0