Bokat.

Nu har jag bokat min hemresa till sommaren. Jag kommer vara hemma mellan 15:e Juli till 1 Augusti. Så då får ni markera era kalendrar, för då vill jag träffa er allihop!

Annars då? Jo, jag fortsätter att gå ut och gå. Jag gick faktiskt fem av sju dagar förra veckan, mycket bra gjort av mig. Idag har jag dock inte varit ute och gått, jag var nämligen och träffade Emma inne i stan. Och jag åt faktiskt mat på Chi-Chis, fast en sallad :) Jättegod!

Det kom någon konstig gubbe när vi satt där, han började prata franska med oss. Vi fatta ingenting. Vi frågade honom om han kunde prata engelska. Han började då istället förklara för oss vad han ville på engelska och Emma fyllde snällt i pappret. Jag däremot fatta nada av vad han ville att jag skulle göra. Jag såg ut som ett frågetecken och frågade Emma: "Vad menar han?" Till min förvåning var det inte Emma som svara först, det var gubben. Han svarade mig, PÅ SVENSKA! O herregud, han pratar svenska. Tänk om jag hade sagt nåt dumt. Wow, det hade inte varit bra. Tur att jag kan vara tyst ibland, men bara ibland. Haha.
Gubben ville att vi skulle skriva i till nåt val. Jag fatta ingenting. Och förklaringen till att han kunde svenska? Gubben var från Danmark.
Förstår ni vad chockade jag och Emma blev? Jag kunde inte sluta skratta. Det var grymt pinsamt. HAHA.

Imorgon blir det "playdate" med Magdalena och hennes barn. Det är skönt med tisdagar för då har vi alltid nåt att göra under dagarna. Jag är däremot inte säker på om vi ska åka in till stan och äta glass eller inte. Det är nämligen deras födelsedagspresent till mig. Dom ska bjuda mig och barnen på glass. Snällt va? :)
Då ska jag i alla fall gå ut och gå imorgon efter jag har slutat. Ska bli skönt.
Nu har jag gått ner 4 kg på två veckor. Det vill säga 2kg/vecka. Om det fortsätter såhär blir det ju bra resultat, och faktiskt rätt fort. YAY! :)

Snart kommer Sara hit också, det ska bli kul och träffa henne och låta henne få se hur jag bor just nu. och att hon får träffa familjen jag bor i. Även Madeleine kommer hit. Hon ringde idag och prata med mig och Sofia, så nu har hon bokat resa hit 28:e April till 6:e Maj. Ska bli kul och träffa henne och umgås med henne, få lära känna henne. Och få någon att prata med lite under dagarna, annat än bara barnspråk. Haha.

Nej, nu ska jag snart sova.

CiaoCiao

Kommentarer
Postat av: Emma

5 maj faktiskt :P

2009-04-07 @ 10:11:01
URL: http://nifesojamme.blogspot.com
Postat av: Jea

Yay! Du kommer hem snart :D

2009-04-07 @ 18:25:44
URL: http://myescape.blogg.se/
Postat av: Sara Järvin

Men Sandra! Bor du I familjen? :O Då vet jag inte om jag vill komma! :D

2009-04-10 @ 00:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0