Helg, godis?

Nu är det fredag och helgen börjar. Härligt!

Idag har dagen varit ganska slapp faktiskt. Första delen av dagen var precis som vanligt och jag slapp laga mat. Det fanns ton med rester i kylen, synd att kasta bort. Efter det fick jag lite rast, eller ja, lång rast. Det är nämligen så att P kom och hämta Leo under lunchen för dom ska campa under hela helgen. Emma sov fortfarande och vaknade inte förrens kl 15. Så gött!
När hon vaknat gick vi till lekplatsen, och det var fruktansvärt skönt att bara ta hand om en för ömväxlingens skull. Mycket lättare att hålla koll, och hon lyssnar mer. Leo är inte där och gör bus som Emma sen också vill göra. Undrar om det skulle vara lika lätt att hålla koll på Leo om han är själv?
Efter turen i lekparken bar det av till affären för att inhandla banan, glass och lite juice. Vi kom hem och jag fixade i ordning bananasplit. Mums! Sen ville Emma se på Bamse så då satte jag igång och städade upp allt som dom rivit ut under dagen. Fint och rent var det alltså när S kom hem från jobbet.

Imorrn eller på söndag kanske det blir att träffa en annan au pair-tjej här nere. Hoppas det blir så bara, blev inget förra gången. Hoppas Hoppas :)

Och till min stora chock! Jag tror att mitt godisbegär har minskat!!!!
När vi var på affären ville Emma ha fredagsmys så vi gick till godisavdelningen, väl där brukar jag alltid bli så himla sugen. Och ja, även denna gången blev jag det, men denna gången vände det fort. Jag var sugen men inte jättemycket. Jag valde en minichipspåse och kollade inte ens åt allt det andra, jag tänkte att det räcker med en liten. Hör och häpna, det är första gången jag köper godis till mig själv sen jag kom tillbaka! OCH jag har börjat träna ganska regelbundet. Vad blir det egentligen?

Jag ska fundera på detta och äta upp min minichipspåse nu.

CiaoCiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0