Mycket.

Ja, det har blivit lite mycket på sistone. I alla fall de sista 12 dagarna. Eller ska vi säga 13? Ska ju faktiskt sitta barnvakt imorrn med.
Ja, så ligger det till. Jag har jobbat oavbrutet i 12 dagar nu. Jag är helt slut. I onsdags gick jag in på den 10:e dagen och på kvällen när jag stod och skulle laga maten började hela jag skaka. Jag har väldiga problem med att hacka löken och korven, för mina händer skakade som in i..
Nu skakar jag inte i alla fall, men slutade för ca en timme sen. Tror ni jag är ledig nu eller? NEJ! Jag ska över till grannen och sitta barnvakt vid 21. Egentligen orkar jag inte, men hon sa att hon ska lägga honom. Det betyder att jag bara kan sitta och kolla på tv. Jag behöver alltså inte anstränga mig. Jag kanske inte går under i alla fall. Imorrn blir det också barnvakt, fast här hemma. Dock runt 18-tiden, vilket innebär att jag fortfarande kan sova ut. Jag tror att det är det jag verkligen behöver nu. Har inte blivit mycket sovande de senaste 12 dagarna.
Inte nog med att jag jobbade här hemma som vanligt var jag alltså även barnvakt åt grannens onge. Detta innebar att jag sov där, gick upp med honom i tid för att komma hem i tid till jag börja. Grannens onge var med hit, vilket funka bra. Leo och Elias är i samma ålder och de kommer väldigt bra överrens och har jätteroligt ihop. Det gick alltså lättare än vad jag trodde. När P kom hem under lunchen var det snabba ryck och köra Elias till skolan, och ja, jag skrev KÖRA. (Jag har alltså kört bil här nere nu. Det är en sak som jag aldrig mer gör om, eller jo det gör jag nog, men inte om trafikljusen är ut funktion. Fy i helvete säger jag bara. Det var en mardröm. Ingen fattar vad dom ska göra så alla, från ALLA HÅLL, kör samtidigt. Ett enda stort kaos.)
Efter skolan, tillbaka hem för att börja jobba igen. Slutar vid 18, då var det bara att hoppa in i bilen igen och iväg till skolan för att hämta upp Elias. Raka vägen hem till grannens lägenhet och göra mat åt oss. Efter det vill han LEKA? ÅH! Jobbigt. Leka blev det, efter det en film, sen ÄNTLIGEN ska han sova! Så här var det fyra av dagarna. De andra två dagarna var helgen, då blev det att hitta på massa saker med honom för att hålla honom sysselsatt. Alltså var det precis som mitt vanliga jobb.



Elias och Leo i vintras/våras.


Som sagt, det har blivit lite mycket nu.  Även mycket rabbel som ingen orkar läsa säkert :P Men var tvungen att få ur mig lite gnäll. Haha.

Nu har jag precis ätit och väntar på att gå till grannen, få se lite svensk tv igen. Inte fel i alla fall. Hoppas att det är nåt bra ikväll/inatt.

Har börjat träna också, jag och S. Jag har dock inte hunnit så många gånger eftersom jag bott borta hos grannen, men två gånger i alla fall på drygt en vecka. Det är mer än vad jag brukar, så jag tycker ändå att det är bra. Var meningen att vi skulle träna idag också, men eftersom jag ska dit bort får det bli imorrn istället.
Imorrn blir perfekt, finns ändå inget att göra imorrn. Allt är stängt, röd dag.

Jag funderar också på vad jag ska göra när jag kommer hem till Sverige igen?! Funderar på lite olika saker med är inte säker på något av dom. Här är vad jag tänkt på;

* Åka ett år till som Au pair, fast i USA.
* Hitta jobb hemma i Värmland och försöka hitta lägenhet.
* Börja plugga nåt, t.ex till lärare(mot lägre åldrar) eller grafisk kommunikation
* Hitta jobb i Norge för en kort sväng och tjäna ihop lite pengar.
* Flytta till Göteborg och jobba.

 Jag har verkligen problem. Jag tycker alla verkar bra och roliga, men sen hittar jag nackdelar med allt också. USA lockar verkligen, det är nåt jag vill, att se USA. Men vill jag se det som en au pair. Det är den stora frågan.
Hjälp mig, vad ska jag göra. Vad låter bäst?

Nu har jag nog inget mer på hjärtat, ha det så bra och njut av helgen.

CiaoCiao

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tkr gbg låter bra :D:D

2009-08-17 @ 14:47:59
URL: http://nifesojamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0