Nya ansikten och tivoli.

Ja, idag har jag träffat två nya au pairer. Jättesnälla tjejer, och den ena är faktiskt från Karlstad. Dock visste jag inte vem det var. Haha.

Jag mötte Angelica vid Gare och det blev en promenad upp till stan för att få oss lite i magen. Gissa vart vi åt? Just det, chi-chi's. Skräll va? I alla fall när det gäller mig, haha. Gott var det vill jag lova, avis nu Emma? När jag har druckit goooda strawberry margahritas ;)
Efter det blev bar det av till Shobba Shobba, det vill säga tivolit som är i stan. Nej, det heter inte Shobba Shobba, jag vet bara inte hur man utalar eller stavar namnet. Jag och Angelica namngav det istället till Shobba Shobba. Mycket finare, om jag får säga det själv.
Där träffa vi Johanna och åkte massa karuseller. Det var roligt! Roliga berg-o-dalbanor hade dom, man snurrade samtidigt som man åkte. Vi åkte baklänges många gånger, då såg man inte när backarna kom. Skitkul!
Fritt Fall blev det också, inte roligt! Jag höll på att dö! Vattenbanan också, den får vi inte glömma. Roligt att Angelica fick ALLT vatten på sig, haha. Hon blev dyngsur(=dyngblöt)! ;D

Jag vann något också, som ingen av oss fatta vad det var, men nu vet jag. Det var bara en klocka. Typ en klockradio fast utan radio. Dåligt!

Det hela slutade med glass inne i stan och sen barfotapromenad genom hela stan och Gare för att ta oss till tåget och bussen.

En rolig dag, tack :)

CiaoCiao

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej Sandra!

Kul att vara tillbaka i Lux? Har haft fullt upp här hemma med förberedelser inför skola plus lite jobb och annat skoj, så har inte hunnit kommentera. Men har läst vartenda inlägg! :)

I vilka familjer är Johanna och Angelica? Man blir så nyfiken :)

Massa kramar

2009-08-24 @ 16:17:06
URL: http://isofieshuvud.blogg.se/
Postat av: angelica

tack själv värmlänning! :) och, jag svarar på föregående kommentar bara för att liksom, jag bor i en familj i moutfort :) om du vet var det ligger. :)

2009-08-24 @ 23:15:43
URL: http://jordahl.blogg.se/
Postat av: Malin

Fan vad fuskigt, jag vill också åka bergochdal bana =O

Vi får köra en lisberg igen ju Sandra:D

2009-08-28 @ 12:54:50
URL: http://kvalster.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0