Slut..?

Ja, det är det. Det är slut. Inget mer nu. Får gör det bästa av det sista.

Vad jag pratar om? Jo, det ska jag berätta för er. Jag ska åka hem. Redan i Oktober! Rättare sagt 16-17 Oktober. Ska kolla biljetter efter det här inlägget blir färdigt.

Varför jag ska åka hem redan då, skulle jag inte stanna tills mitten av December? Jo, det skulle jag. SKULLE! Nu är det så att de har hittat en ny aupair, en aupair som egentligen ville börja på en gång.
Grejen är att familjen vill inte riskera att sitta i situationen utan aupair i Januari. Därför fråga de först mig om jag vill stanna tills Maj nästa år, men nej. Jag älskar barnen och tycker att familjen är underbar, men till jul tycker jag att jag har gjort min tid här. Därför sa jag nej. Då föreslog dom för tjejen dom prata med att hon kunde komma i mitten av oktober. På det viset blev det inte för lång väntan för henne att komma ner, och inte så mycket mindre tid. Fast egentligen, från att ha 3,5 månad kvar till att bara ha 1,5 månad. Det är ganska mycket ändå. I alla fall inne i mitt huvud. Det är ju nu som jag verkligen börjar bli fäst vid barnen, det var nu jag började förberda mig på att jag inte hade lång tid kvar. Det vill säga 3,5 månad. INTE 1,5!!
Jag hinner inte ens fira Emmas två-årsdag. Jag måste åka hem en vecka innan hon fyller år. Förstår ni vad mycket förändring jag har sett hos henne?
När jag kom hit, allt hon kunde säga var ;
"Basse(Bamse), Pippi, Mamma, Pappa, Adi(Hejdå på Luxemburgiska), Hej"
That's it! Nu då? Nu säger hon meningar, hon säger Sandra. Många gånger på helgen när jag kommer upp, berättar S för mig att det första hon sa när hon vaknade var "Sandra"
Fattar ni? Det är min lilla Emma. Och Leo, han kommer stup i ett in på mitt rum och säger "Jag vill vara här hos dig Sandra. Jag vill leka med dig"
Och det här gör han på helgerna eller på lunchen när jag har rast.
Det är min Leo och Emma! Inte nån ny blond tjej som inte ens är 18!

Jaja, så nu vet ni. Jag kommer hem till Sverige, 16 eller 17 oktober är jag på svensk mark igen. Hoppas vi syns snart då!

CiaoCiao


      


Kommentarer
Postat av: Emma

så söta ungar då :) förstår de måste kännas lite jobbigt att lämna dom men du får komma hem och leka med oss istället <3

2009-09-02 @ 15:47:50
Postat av: Sara Järvin

Haha, Leo ser ut som en liten vampyr på bilden. :D

2009-09-02 @ 22:57:26
Postat av: Emma

Saknar dig!!

2009-09-03 @ 23:14:03
URL: http://nifesojamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0