Think twice?!

Som jag känner just nu.. Det lutar mot USA. Frågan som jag har ställt mig själv under tiden jag tänkt på att åka till USA är: Vill jag åka som au pair igen?
Svaret är nog faktiskt: Ja!

Jag trivs att jobba som au pair. Jag tycker om att vara med barnen om dagarna och man blir väldigt fast vid dom. Även om jag inte har haft hand om Leo och Emma i mer än 6 månader så är dom mina små gullegrisar. Jag tycker om dom jättemycket, och jag skulle jättegärna vilja göra om det. Att få samma känsla och lära känna en ny familj, fast i ett annat land. Och då passar det bra att åka som au pair igen tycker jag, bara att jag byter till USA. Dock vill jag nog inte ha hand om två småbarn igen. I så fall blir det nog att söka familj med lite äldre barn.

Enda nackdelen med att åka ett år till USA blir att jag kommer vara borta ytterliggare ett år från mina familjer och mina vänner. Denna gången kan jag inte heller komma hem och hälsa på i mellan åt.
Fast o andra sidan är jag van att vara borta från alla en längre tid och jag tror att det blir lättare andra gången. Jag är som sagt van och vet att jag snart kommer hem igen. Jag kommer även få mycket tid att se mig om i USA och verkligen uppleva det, och då även ha en hostfamilj som kan visa mig mycket av det blir ju bara bättre. Fler nya vänner och fler upplevelser. Kan det blir bättre?

Ja, allt lutar verkligen mot USA. Passa på när jag är ung. Norge ligger ju precis runt höret, göteborg lika så.

CiaoCiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0