Onsdag.

Idag har varit en ganska lugn dag. S har varit hemma hela veckan. Jag jobbar fortfarande för hon är sjuk, så hon sover ganska mycket. Eller ja, hon sov ganska mycket. Nu mår hon bättre och planerar att åka till jobbet imorgon, så vi får se hur detta blir.
Som sagt, det har varit en lugn dag. Kollade på film med barnen på morgonen. Lyckades få E att somna vid halv 11 och L fortsatte att se på film tills vi skulle äta lunch.
Det har inte varit det bästa vädret idag. Snön har vräkt ner titt som tätt, samtidigt är det plusgrader så att det smälter. Haha, det är inte mycket snö kvar nu trotts en hel dag med snö. Vi gick iaf till affären en sväng förut, så att vi kom ut litegrann.
Och det här måste ni höra. När jag står i kassan och har betalat för familjens mat så frågar jag kassörskan om dom säljer Tango refill till mobilen (Detta säger jag förstås på engelska). Tanten i kassan förstår inte vad jag säger och ropar efter en kollega för att prata med mig. Jag säger samma sak till henne, hon ser heller inte ut att förstå mig.. Som ni vet så är ju fransktalande inte direkt fans av engelska. Haha, men nu kommer det roliga i allt.
Efter att inte heller den andra kollegan förstår så vänder hon sig tillbaka till hon som sitter i kassan och tanten säger då såhär: "I don't know. Do you speak english?"
Jag bara WTF? Vad pratar jag nu då tänkte jag. Och jag sa såhär innan: "Do you sell Tango refill for the cellphone?"
Är inte det engelska eller? Hm, jag börjar undra nu.. Hur mycket engelska kan dom egentligen? Kanske bara den meningen, eller?
Fundersam blir jag iaf. Det var iaf dagens händelse måste jag säga, haha!

Nu sitter jag hos grannen och är barnvakt, ser på svensk tv och har nyss ätit lasange, wiiiie!

CiaoCiao

Kommentarer
Postat av: Mudde

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2009-02-05 @ 13:54:42
URL: http://muddz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0