A little bit longer..

Nu har snart halva min tid gått här i Luxemburg. Tiden går verkligen fruktansvärt fort. Känns inte som om det var så himla längesedan jag landade på Hahn flygplats och förvirrat försökte hitta bussen som gick vidare till Luxemburg. Jag har nog aldrig varit så nervös, i hela mitt, som jag var då. Att för första gången resa själv. Försöka hitta allting själv. Jag som har så dåligt lokalsinne och är jätterädd att inte hitta platser? Jag trodde aldrig att jag skulle hitta vägen till bussen från flyget. Jag trodde att jag skulle vara lika klantig som vanligt och virra bort mig. Som tur är la jag min feghet åt sidan i några minuter och vågade mig fram till en främling för att fråga efter vägen. På min knackliga engelska? Det trodde jag aldrig, men vägen gick det i alla fall. 
Jag kom hit, välbehållen, och har även funnit en liten bit av mig själv under resans gång. Jag har fått tid att tänka, slappna av och haft nya äventyr. Ett underbart halvår, och jag hoppas att andra halvan fortsätter lika bra. För jag stormtrivs här i Luxemburg och familjen är underbar. 

De tankar jag har haft på sista tiden innhåller mestadels vad jag ska göra när jag återvänder hem till Sverige? Vad jag vill göra. Vill jag plugga? Hitta ett nytt jobb? Försöka få tillbaka mitt jobb på Maxi? Leta jobb i en annan del av Sverige? Många tankar flyger omkring när man har tiden på sin sida. 
Vad har jag då valt? 
Jag har inte valt någonting. Däremot har jag tänk lite extra på ett av de här förslagen, nämligen börja plugga. Jag har haft ett års break nu och är inte lika trött på läsandet. Jag tror att jag skulle orka mer gällande skolarbete. 
Jag har också tänk på vad jag vill jobba med här i livet, vad jag vill "bli". Jag har inte riktigt kommit på det än, men jag är intresserad av median. 
Det finns dock himla mycket inom mediaområdet. Just nu är jag nog mest intresserad av det grafiska. Grafisk kommunikation är lite roligt/intressant. 
Vi får se vart det leder, jag hinner antaligen ändra mig flera gånger om. Just nu ska jag i alla fall kolla runt lite vad det finns för utbilningar osv.

Vi tar en sak i taget, och det som är viktigast just nu är... Damdamdam.. Jag kommer hem den 23 Juni! Äntligen ska jag få träffa mina kära vänner och mina familjer. Skönt! Tror dock inte pappa och co vet att jag kommer hem då. Haha, snäll dotter jag är, men det får bli en Suprise :)
Innan dess ska jag tvätta alla mina kläder och imorgon bär det iväg mot stan med Emma. Jag måste kolla efter lite presenter. Två födeledagar och två studenter. Eller ja, en stundentpresent. Marcus har redan fått från "mig". Haha. Vi ska tydligen kolla på bio imorgon kväll också enligt Emma. Det var en suprise för mig det, när jag läste hennes blogg för någon timme sedan, haha. Hon är väl för skön! :)

Nu ska jag göra något annat, ha det så bra under helgen.

CiaoCiao



 Om en månad skulle du ha blivit 64år. Varför är världen så grym?
Saknar dig så himla mycket, älskar dig och tänker på dig varje dag!

Mormor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0