Två dollar, peace!

Okej, igår var den stora dagen. EN HEL DAG I NYC! Jag kan bara beskriva det med ett ord: AMAZING!

Dagen börjar med att jag får skjuts av min värdfamilj till tågstationen, möter upp Ida och kliver på tåget. På tåget möter vi också upp en annan svensk tjej som ingen av oss träffat förut, Erika. Jättehärlig tjej :)
Väl framme i NYC försökte vi hitta ett annat gäng med tjejer. Brooke, en australiensk tjej jag träffa på skolan och hennes tre kompisar. Vi gick runt lite med dom vid Time Square, innan vi delade på oss igen.
När vi delat på oss gick vi in på forever 21 och sen vidare till the M&M store. Det var grymt. Stort och dom hade himla mycket grejer.
Efter det blev det lunch. Vi köpte take away och satte oss i Centrel Park och åt. Himla mysigt! Sen blev det kring storsande in the big park. Vi gick säkert runt i 1 timme och bara kolla på massa olika grejer. Vi gick även förbi en stor scen som tydligen spela nån konsert, för det var poliser överallt.

Vi fortsatte sedan in mot staden igen och hamna vid Madison Square Garden för att kolla om det fanns något bra kommande event, men fanns inget uppsatt som vi kunde kolla på. Tyvärr. Gick runt ett bra tag och bara kollade runt. Det finns så grymt mycket att kolla på! När några timmars trosande hade passerat gick vi för att hitta någonstans att äta middag. Det blev ett pizzaställe som kändes typiskt amerikanskt. Gott var det i alla fall.

Efter middagen fick jag och Ida den briljanta idéen att vi skulle gå på bio. Det blev alltså bio i en biograf vid Time Square. Fattar ni? AWESOME! Kan ju säga som så att vi gick 7 våningar upp för att komma till våran salong.
Och vad såg vi? Jo, Step Up 3D. Den var grym, älskar den filmen. Den bästa filmen jag har sett på länge!

Vi tåg sedan sista tåget hem och var hemma vid halv 3 inatt. Det blev alltså en lååång sovmorgon idag. Gött!
Det som återstår idag är att plugga lite för körkortet och sedan åka på au pair-möte med våran LCC.

Förresten, efter halv dagen gick min sko sönder. Halva sulan lossnade. Jag blev tvungen att köpa tejp och tejpa ihop skon. Förstår ni vad dumt det såg ut eller? Haha, nödlösningar! (y)











































Sandra out, PEACE!

Kommentarer
Postat av: Frida

Allt låter grymt kul!

2010-08-22 @ 21:48:44
URL: http://fraida.blogg.se/
Postat av: Dan

Att behöva tejpa en sko/flip flop har hänt förut, men vi köpte inte tejp utan gick in i random affär och fråga om dom hade nå. Hittade nog nyc's mest professionella mexikanska tejpare. ;) Det höll hela dagen!

Hur mycket gick bio biljetten på? gissar på att dom har ett högre pris än utanför manhattan.

2010-08-22 @ 22:19:29
Postat av: bagarbruden

är ni trötta eller onyktra på den sista bilden hmmm

2010-08-22 @ 22:25:31
URL: http://bagarbruden.blogg.se/
Postat av: Sandra

SV:

Mamma: Vi är ganska trötta, men mest uppspelta för att vi var på bio! :) Det är 3D glasögonen ^^

Dan: Biljetten kosta 17 dollar för en person. Dock var den dyrare för att det var 3D. Vanlig vuxen biljett var 13 dollar tror jag :P

2010-08-22 @ 23:21:08
URL: http://existerarinte.blogg.se/
Postat av: Sara

AWESOME! Jag vill också till NYC! :O Btw, är det en arg Gunde Svan jag skådar på bild nummer 2?

2010-08-24 @ 16:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0