Yey or nej?

Det här är en av nackdelarna när man letar "hostfamilies", att dom aldrig ringer!

Det här är min 7:e matchning och det var fyra dagar sen vi blev matchade. Jag har ringt till CC och sagt att jag är intresserad av familjen och dom i sin tur mailade Bostonkontoret. Det är inte bara nu som det är såhär segt, det är varje gång.
Jag menar, om familjen känner att dom är väldigt osäker på matchningen dom har fått och tycker inte att den verkar vara den rätta, tacka då nej!
Istället för att vänta i 4-7 dagar och SEN tacka nej. Det drar ju bara ut på tiden för båda två. Det är speciellt jobbigt när man har ett preliminärt avresedatum som närmar sig. Mitt är 22 mars, men jag vet folk som har tidigare än så.

Jag förstår väl att familjerna vill vara jättenoga om vilka som tar hand om sina barn, det skulle jag också vara, men skulle jag inte känna att det är rätt från börjar tackar jag ju nej så att jag kan fortsätta leta.

Förlåt, men jag börjar bli lite otålig nu. Jag vill att dom ska ringa! (eller tacka nej så att jag får en ny match, men helst inte. Jag vill gärna prata med dom först, för det verkar som en bra familj.)


Vilket klagoinlägg det blev, haha. Sorry.

CiaoCiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0