Poff sa det..

... så var blogglusten borta.

Dock har jag varit i Sverige, hela förra veckan. Kom tillbaka till Lux i lördags och har verkligen inte haft någon ork alls att blogga.

Jag var hemma i Sverige från lördag till lördag och jag hade fullt upp hela tiden. Det är tufft ibland att hinna träffa allt och alla under en vecka, speciellt när man vill spendera lika mycket tid med alla.

Första lördagen innebar resan hem mot sveariket. Jag var på svensk mark runt 18.40 och fick sen gå till flygbussen för att ta mig in till centralen i Göteborg. Där möttes jag av en Emma som drog med mig hem till sin nya lägenhet, och monster till katt.
Där blev det mat och lite gott att dricka till, efter det blev det självklart kortspelande. Haha. Jag fick också sova på "knarris". Det är mitt namn på hennes luftmadrass, den knarrar grymt mycket om man inte ligger stilla. Jobbigt.
Söndagen blev det att säga hejdå till Emma och sen ta spårvagnen in till centralen igen, denna gången för att möta min älskade mamma. Himla skönt att få krama om henne!
Vi låste in våra väskor och gick sen runt och kolla affärerna. Efter ett tag, utan lycka, fann vi en resturang och fick oss lite mat.
Efter maten beställer mamma självklart kaffe och efter säger hon till mig "Varför dricker du kaffe med alla utom mig?"
Haha, detta för att jag nämnde till henne att jag börjat dricka kaffe. Dock dricker jag det inte alls med alla, jag dricker det mest när jag är själv.. eller hemma hos Cindy. Haha. (Antagligen inte ett dugg intressant för er men^^)
Efter detta mötte vi upp min moster och hennes gubbe, som btw ska ha barn. Jag ska få ytterliggare en kusin, wiie. Hur många har jag nu tro? hm.. 18 kanske?
Jaja, vi satt i alla fall med dom ett tag och prata om allt möjligt. Efter det bar det av till centralen igen. Nu var det dags för mig att ta tåget hem mot värmland. Sa hejdå till mamma, som skulle spendera i stort sett hela veckan i Göteborg, klev på tåget och sov genom hela resan.
Väl hemma möts jag av min underbara syster, som jag älskar otrolig mycket trotts att jag retar henne HELA tiden! :D
Måndagen: Detta innebar att jag var tvungen att gå upp 4.30 på morgonen och sätta mig i en bil till Stockholm. Detta var dagen som skulle tillbringas på Amerikanska ambassaden.
Förstod inte riktigt varför folk var nervösa för det här? Haha. Jag brukar alltid bli nervöst för allt, men inte det här faktiskt.
Jag hade tid kl 10 men var där 9.30. Jag var färdig på med allt 10.50, har jag för mig. De var ju drygt att sitta och vänta men jag behövde i alla fall inte sitta i 3 timmar.
Undrar ni nåt angående visumet, skriv en kommentar och fråga :)
Tisdagen: Träffade Mudde och sen pappa med familj. Fick grillat, mums!
Onsadagen: Träffade Malin, åkte till ÖB, sen tillbaka till Kil.
Malin följde med mig till VC för min hälsoundersökning. Snygg doktor måste jag säga, pisamma konversationer bara. Haha. Efter det, iväg till arkivet för att få papper på mina vacinationer och sen tillbaka till VC och lämna av dom.
När det var klart, plockade vi upp min syster från skolan och sen hem. Väl hemma ville min syster inte umgås med oss, så hon åkte till sina kompisar och jag och Malin åkte till stan och kollade lite. Väntade in Sara som åkte med till Kil en sväng och sen drog alla runt kvällens gång. HA.
Torsdagen: Tacokväll med girlsen under kvällen, med inslag av eurovision.
Fredagen: Umgick lite med mamma, fick äntligen den efterlängtade köttfärssåsen. Iväg till stan och fick ett par sandaler av min älskade mor. Runt kvällskröken åkte jag till pappa, hann även med en sväng till Deje och träffa Mudde igen.
Lördagen: RESDAG tillbaka till Luxlandet.

Jag lovar, det är ingen som vill läsa det här tråkiga inlägget, men jag kände att jag ville få ur mig allt när jag ändå höll på.


Btw, måste berätta vad Leo sa imorse när jag kom upp.
Jag blir väckt av Sofia och hon berättar att Leo har feber så att han stannar hemma från skolan. När jag ska gå till honom ligger han i Sofias säng, han kollar på mig och börjar prata på om allt och inget(som vanligt). Mitt i allt tystnar han och kollar på mig jättelänge, sen säger han "Sandra, jag tycker om dig. Jag vill inte att du ska åka snart"

AAAAAAAAAAWW, så himla söt. Kan jag inte få ta med mig dom till USA. Pretty please? (A)

Nu ska jag sluta tjata, inget roligt som kommer ur mina tankar ändå.

CiaoCiao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0