Portugisiska VS Franska

Idag har varit en vaaaarm dag, precis som alla andra dagar här nere i Luxlandet. Klagar jag? Ja, lite faktiskt. För det är jobbigt varmt. Dock så kan man ju alltid söka sig till skuggan, och där trivs jag bra kan jag tala om för er. Det ska även bli lika varmt, om inte lite mer, under helgen. Det är bra, då får jag ett fint avslut på min vistelse här i detta mysiga land.

Det har inte hänt speciellt mycket under dom senaste dagarna. Sofia fyllde år i lördags, så vi hade lite tårtkalas med barnen. När hon skulle tända ljusen, skämtade jag om att det vore roligt om dom började gnistra som tomtebloss. Guess what?! Dom börja gnistra!! HAHA. Dessutom slockna dom inte. Haha, Sofia blev helt till sig och säger "Varför läser jag inte på förpackningen INNAN?" HAHAHAHA, love it!

Idag vid 11 skulle Pedros mamma komma för att få se vart Leos skola ligger och träffa lärarna. Hon ska nämligen hämta Leo hela nästa vecka när jag har åkt hem.
Det här kände jag var helt okej, det är väl inga problem att hon ska gå med mig, tills jag inser vilka språk hon pratar. Hon kan INGEN engelska, och jag kan knappt franska. Hon var i alla fall snäll och höll sig till franskan, för när det kommer till portugisiskan så kan jag kanske 5 ord ^^
Det gick i alla fall bra, lyckades prata lite under tiden vi gick :) Känner mig stolt. Dock var det mest hon som prata och jag som sa "Oui". Haha.

Alltså, 0-1 till franskan! ;D

CiaoCiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0