Out of this World.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men känner att jag måste få ur mig lite saker. Den här dagen har inte varit den bästa precis, inte ens i närheten.
Allt började igårkväll. Jag var ute med Sarah, Emma och Liah. Vi hade en bra kväll. Jag hade en bra kväll, men senare under kvällen kom nånting över mig. Jag vet inte vad det var, jag kände mig bara vilsen och ledsen helt plötsligt. Kändes som om allt kom på en gång, inget kändes bra. Men jag försökte att inte visa nåt, jag fortsatte kvällen ganska lungt. Imorse fick jag ett sms av Sarah där hon frågade om jag fortfarande ville med på bio idag. Jag ville först, men sen bara vände det. Jag vill inte göra nåt idag, bara sitta på mitt rum. Tänka på mitt liv och varför jag helt plötsligt mår dåligt? Jag brukar inte vara personen som blir deppig bara sådär över ingenting. Men nu. Det känns som en stor sten bara föll ner på mig och allt börjar värka och göra ont inom mig.  

Nu har jag iaf pratat med mamma och mår faktiskt bättre. Hon fick mig till och med att känns mig fin, och det är inte ofta jag känner mig fin. Jag brukar inte tycka att det är lätt att prata med mamma, men nu kändes det faktiskt bra, riktigt bra.

Jag vet att hon har rätt, att min mamma har rätt. Jag har dåligt självförtroende, och egentligen är den enda anledningen till det pga att jag är överviktig. Egentligen, varför ha dåligt självförtroende för det? Jag är precis som alla andra människor, precis som alla andra. Alla har vi våra brister och fel, men det gör oss bara mänskliga. Även tjejen eller killen som är snyggast i skolan och alla ser upp till har brister och fel, även dom gömmer nåt som dom inte att omvärlden ska veta/se om dom för att det gör dom till "freaks". Det dom inte förstår att dom är freaks när dom leker perfekt och trycker ner andra.
Så trots att jag är överviktig, skulle inte jag kunna lära mig att dansa om jag skulle vilja det? Eller ta sånglektioner för att träna upp min sångröst och kanske spela in låtar, eller? Har jag fel? Jag menar, varför ska min vikt stoppa mig eller varför ska någons vikt stoppa en från att uppfylla sina drömmar? Jag menar, kolla på Nikki Blonsky (tror att hon heter så) som spelar Tracy i Hairspray. Hon är inte smal, men hon har kommit långt och hon är riktigt duktig. Dessutom är hon otroligt fin trots lite hull här och där. Och hon verkar vara en underbar person.

Jag har bestämt mig. Jag är i ett nytt land, med nya underbara personer omkring mig. Jag ska leva livet och träna upp mitt eget självförtroende. Jag ska även börja min gång mot viktminskningen, en början för att sen lättare klara av att gå med i Xtravaganza när jag flyttar hem till Sverige.
Det är nåt jag verkligen ska göra iaf, gå med i Xtravaganza. Det har jag verkligen bestämt mig för. Det verkar vara ett jättebra viktcenter och några jag känner har det gått jättebra för.

Nu ska jag lyssna vidare på Jonas Brothers-låtarna jag har fastnat för och ta det lungt. Och ja, jag skrev Jonas Brothers. De har faktiskt en del bra låtar och för mig spelar det ingen roll vilken artist/band jag lyssnar på, bara låten är bra. Jag lyssnar inte på någon speceill genre. Jag kan lika gärna lyssna på Darin och Jonas Brothers som jag lyssnar på Three Days Grace och Metallica. Låten spelar roll, inte genre eller artist/band. (undantag Robbie Williams, för han hatar jag som person. Fast Angel går att lyssna på)

Judge me, i don't care. Det är mitt liv, inte ditt. Så gör vi, du bryr dig om ditt liv och vilken musik du lyssnar på eller om du går efter utseende när du lär känna någon så bryr jag mig om mitt.

Out of this World /Sandra

Kommentarer
Postat av: sara

go sandra!! :D

2009-03-30 @ 01:18:00
URL: http://magnumclassic.blogg.se/
Postat av: Mudde

Älskade älskade vännen!! Du är fin och underbar som du är och det vet du!! Du är världens bästa och underbaraste vän! I love you, honeypie! <3<3

2009-03-30 @ 11:06:07
URL: http://muddz.blogg.se/
Postat av: Sara Järvin

Det var fint skrivet Sandra. :D Man började ju nästan känna sig lite peppad själv här. ;D Men jag kan inte förlåta dig när du bara dissar Robbie Williams sådär:O Han som är så söt. :P

2009-03-30 @ 14:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0