?

Hon sitter på sitt rum, lyssnar på musik och surplar på sitt vatten. Fågelkvitter hörs genom fönsterspringan som hon öppnade inne på sitt rum efter att hon slutat jobba för dagen. Det börjar dra lite kallt i samma veva. Hon börjar funderar på om hon ska stänga fönstret eller inte.
Efter några minuters tänkande och efterkännande bestämmer hon sig för att stänga det. Efter det då? Vad ska hon göra nu? Hon har slutat jobba. Hon har kollat genom alla hemsidor hon tycker är intressanta, ätit middag, läst alla tidnigar och kollat på alla filmer och serier hon har på datorn. Hon har verkligen ingenting att göra just nu. Det måste vara en av hennes tråkigaste kvällar på länge. Städa då? Det behövs alltid!
Nej, idag behövs det inte ens städas. Under morgonen var nämligen städerskan där och tog sig en runda, allt är skinande rent.
Mynten, som hon bestämde sig för att börja spara på, har hon också räknat klart och lagt i myntrör. 340 euro ska hon växla in till banken och sedan ge pengarna till mamman i familjen hon arbetar för. Varför hon ska ge henne pengarna? För att mamman ska föra över pengarna till hennes aupairens svenska konto. På det viset slipper hon betala pengar för att växla in pengarna när hon landar hemma i Sverige i sommar. 
 

Ja, gott folk. Det är historien om min kväll. Så nu vet ni vad jag har för mig. Och vad jag funderar på. Jag kom faktiskt på något nu som jag ska göra och som jag kan göra. Jag ska duscha och jag kan kolla klart på brottskod:försvunnen som jag har köpt på Auchan. Har bara två avsnitt kvar tror jag.

Btw, jag har äntligen lyckats sluta bita på naglarna också. Yay! Hoppas att det håller i sig bara. Jag har nämligen lyckats med det 100 ggr förut, men precis som viktnedgången så faller man tillbaka jädrigt fort. Denna gången ska jag verkligen försöka att hålla mig borta från de äckliga fingrarna/naglarna.

Mais, nu ska jag hoppa runt på ett finger och skrika I'll be fine!

tjollahopp tjollahej, ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0