Inte ett moln..

..så långt ögat kan nå. Inte en droppe regn, på hela dan'. Eller?

Jo, det har faktiskt vart moln idag och kanske tre droppar regn. Större delen av dagen har i alla fall varit solig och fin. Härligt det!

Idag har det varit en vanlig dag på jobbet. Schemat såg i alla fall ut som vanligt, vilket betyder att det är strykdag idag. Jag brukar stryka den timmen som Emma sover, på eftermiddagen. Samma sak skulle jag göra idag. Ända tills den där ..... strykjärnet vägra fungera som den ska! Den ville inte stryka, den bara fastna och allt vatten rann ut. Då sket jag i det, och hoppas på att Sofia skaffar en ny tills nästa vecka.

Runt 4-tiden gick jag och Emma för att hämta Leo. Efter det gick vi till den lilla lekparken som ligger precis bredvid hans skola, det var uppskattat kan jag säga. Runt 5, halv 6-tiden gick vi för att möta Angelica efter vägen. Hon var vilse i cents, hihi. Vi mötte upp henne, gick en sväng till affären och sedan hem till oss. Angelica fick se mitt stökiga rum(som jag ska städa på fredag) och hon fick även hälsa på min värdpappa. Gissa vad hon tycker om honom?

Jag gjorde i ordning barnen innan dom skulle äta och sen fick jag åka med Angelica in till stan. En sväng inne i stan och sen en sväng till Auchan. Efter det blev det bråttom in till stan igen för att möta upp ett gäng tjejer. Vi skulle fika på italiano och välkomna den nya tjejen, Frida. Vi satt där från 8 till ca halv 11, tror att personalen blev lite trötta på oss att vi aldrig gick. Haha.
Mys med lite fika på onsdagkvällen med ett gäng svenska tjejer, det är aldrig fel.

Nu ska jag dock snart sova. Imorrn blir det upp lite tidigare än idag för att åka med den isländska tjejen till stan och ta en kaffe :)

Bonne Nuit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0