I'm almost there.

Nu är jag hemma. Har faktiskt varit i sveariket sen i söndags. Dock har jag haft fullt upp och inte haft tid för att uppdatera här, men nu så.

Det var så grymt jobbigt att lämna Luxemburg, eller rättare sagt, familjen. Jag och Sofia hade gråtkalas kan jag lova. Båda var rödsprängda i hela ansiktet och hade svårt att få fram ord. Tillslut sa hon "Tack så jättemycket för att du har gjort för oss. Tack för att du har varit där för barnen och oss hela tiden. Du har varit som en bästa vän samtidigt som du har varit som min tonårsdotter. Vi kommer sakna dig så otroligt mycket. Och barnen, dom älskar dig verkligen."

Förstår ni att vi grät?
Barnen krama och pussa mig, men var inte ledsna. Dom förstod inte att jag verkligen skulle åka den här gången. Annars brukar jag ju åka, men komma tillbaka. Dom fatta inte att jag verkligen inte kommer komma tillbaka på väldigt länge.
Jag skicka sms när jag landat i Sverige och berätta att resan gått bra osv. Dagen efter fick jag svar:

"Vad skönt att allt gick bra. Barnen pratar om dig mycket, de har inte riktigt förstått ännu.
Ha nu ett par lugna veckor innan du åker. Jag mailar snart! Kramar från hela familjen."


Usch, jag tycker inte om hejdå. Det är jobbigt!


I alla fall.. Sverige börjar bra. Emma och Nichole hämtade upp mig på flygplatsen och vi åkte direkt vidare till Liseberg. Grymt! Älskar karuseller.
Det sägs att det är mycket sånt i USA, och jag hoppas det stämmer, för I LOVE IT! :)

Jag spenderade några dagar hos Emma. Träffade även på Sara under tiden Emma jobbade. På tisdagen åkte jag hem till lilla Kil, blev upphämtad av mamma och åkte raka vägen hem. Skönt att äntligen vara hemma ett tag!
Onsdagen spenderade jag med att köra Amanda till Säffle. Träffade på kusinerna, hade lite vattenkrig, fick mat och sedan åkte jag till Karlstad för att spendera resten av dagen med Jea. Härlig dag!

Idag har jag vart i stan med Frida en stund, sen hem till mig för att se lite film.
I stan lyckades jag få tag på en adapter+förlängningssladd till USA, finally. Även målarböcker till flickorna, med bamse och pippi. Mer svenskt än det kan jag väl inte komma? :)

Nu är det nära, 17 DAGAR KVAR till landet med stort L. U S and A here I come!

Me and my lovely hostkids in Luxembourg <3



Kommentarer
Postat av: Tinde

usch vad jobbigt.. :( men nya äventyr väntar!



ang det där med usa och karuseller. finns tydligen ett six flags i NJ. AWESOME!

2010-07-08 @ 22:31:01
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0