Världens bästa Au Pair-familj <3

Idag efter jag slutat jobba så gick jag till grannen för att sitta barnvakt några timmar, medans hon var på möte. Efter 2,5 timme kom hon hem och jag får 20 euro för "besväret". Inte direkt jobbigt var det, men kul i alla fall :)

När jag kliver innanför dörren här hemma så ropar min au pair-mamma på mig och frågar om jag har tid att prata lite. Jag tror direkt att jag gjort något fel, som alltid, men inte denna gången heller.
Hon går ut i hallen och hämtar ett kuvert, kommer tillbaka in i vardagsrummet och säger:

- Pedro kom med ett förslag förut när du gick. Eller ja, förslag och förslag, han tyckte absolut att vi skulle göra såhär. Dessutom tycker jag att det är världens bästa idé också.
Först vill jag bara berätta att du är så himla bra Sandra. Vi är verkligen supernöjda med dig, vi tycker om dig jättemycket, och barnen älskar dig. Du har gjort så mycket för oss och vi uppskattar det verkligen grymt mycket.
Nu är det ju så att det bara är en månad kvar, vilket inte är någon tid alls egentligen, så vi vill absolut att du ska ha det här och hoppas att det verkligen visar hur mycket vi uppskattar att du har varit här hos oss.
MEN.. du får det på ett villkor. Du får INTE spara det. Du måste spendera det, du ska ha roligt den sista månaden. Gå ut och festa, shoppa loss, ut och ät, res. Gör vad du vill, bara du slösar det och har grymt roligt. Okej?

Ni har självklart listat ut att det är pengar som jag fick, men kan ni gissa hur mycket? Jag fick inte 50 euro extra eller så, utan 400 :O Jag var i chocktillstånd, och tårar.
När hon började prata och förklara att dom var så himla nöjda med mig kom tårarna på en gång. Sen när jag ser hur mycket jag fick?
Alltså, jag visste att Sofia var nöjd med mig, men att Pedro var det? Wow. Alltså.. Wow. Wow. Wow. Jag kan inte sätta ett bättre ord på det. Och att det var hans idé? Wow.
Jag är så himla glad att jag åkte tillbaka hit i ytterliggare 5 månader. Ungarna är helt underbara, Sofia och Pedro är grymt snälla. Bättre Au Pair-familj får man leta efter tror jag.

Jag hoppas verkligen att familjen i USA är lika snälla här och att barnen tycker lika bra om mig. Jag längtar att åka dit, att får börja ett nytt äventyr. Samtidigt kommer jag gråta floder när jag måste lämna här, men efter USA ska jag absolut ner och hälsa på igen!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Sluta blogga till att börja med i alla fall. Hoppas ni har det bra där ute.

CiaoCiao


Kommentarer
Postat av: sara

åh vad snällt av dem :)

2010-06-04 @ 21:17:49
URL: http://magnumclassic.blogg.se/
Postat av: Emma

Dem är ju underbara :) hälsa dem så gott från mig!!! puss

2010-06-05 @ 22:35:13
Postat av: Jea

Fan vad kul! =) Riktigt snällt av dem måste jag säga

2010-06-06 @ 13:00:48
URL: http://myescape.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

nej gud vad snällt. verkligen kul att höra och få veta hur mycket man uppskattas <3

2010-06-09 @ 17:15:55
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0