Dagen.

Idag har Leo varit hemma från skolan igen, dock har han mått mycket bättre. Därför fick han gå på kalaset hos sin klasskompis på eftermiddagen. Medans Leo var där gick jag och Emma till affären för att köpa oss vår egna tårta. Glasstårta och kakor blev det för att få oss lite mys, en regnig eftermiddag som den här.
Runt 17-tiden gick vi mot kalaset för att hämta upp busungen. Påvägen hem igen börjar det ösregna, typiskt! Sjöblöta var vi när vi kom hem, så det var bara att springa in och värma sig.

Jag måste bara säga att det är helt underbart att barna här pratar lite halvt värmländska. Haha. Jag har ingen grov värmländska, men jag har ju ändå dom värmländska orden. Det har även mina au pair-barn. Helt lovley!
Butta och jämt är två ord som dom ofta använder. Även barna, bilera och några sådana ord hoppar ut ur munnen på dom. Hihi.
När vi skulle gå till bussen tidigare idag hade vi lite bråttom och tänkte inte riktigt på hur jag sa något. Tydligen sa jag Skynde öss, vilket Emma började säga.
"Sandja, måste skynde öss nuuuu"

HAHA :D

Kvällen har inte erbjudit något alls. Sitter här och ska snart kolla ytterliggare några avsnitt av HIMYM :)

CiaoCiao



Lite dåligtväder mysbus :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0